My Bloggie vs Stylista Products :)

Handbag Perfume WatchLadies ClothesPurseWallet Dinner Bag Handbag + Purse Teddy BearOrder
Thursday 4 October 2012 @ 11:28 pm | 0 rindu sama aku [s]


Assalamualaikum..

Aku putus doh ngen die..

Bakpe plok?

Aku dok sayang doh die. pelik op. Tetibe je perasaan tu hilang.

Mung compen ke ngen keputusan mung buat er. Mung dok sian ke die.? Die sayang mung.

Sian la jugok. Tapi bile pikir balik. Lagi sian kalu aku teruskan. Aku dok mampu doh.

Buat lah hok terbaik..

Selepas Setahun..

Aku geram. Die nipu aku. Lepas stahun baru aku tahu

Bakpe? Mende plok jadi?

Die main ramai puan belakang aku. Die nipu aku. Aku rase pedih. Pedih ngat.

Bakpe mung pedih.? Kan perasaan mung ke die lame doh hilang?

Dok tahu. Myb rase dikianati. Dok dihargai. Myb kalu aku sayang die. sekarang aku longlai. Separuh mati aku terluke. Rabok, Koyok, Patoh...

Forget it. Jangan bebankan hati fikiran diri dengan bende hok lepas doh. Tidur lah, lewat doh nie..

Aku dok boleh breti. Mata aku dok ley nak pejam. Keewe aku mengunung cam kinabalu tu. Otok aku overtime..

... beberape bulan lepas tu..

Aku sokmo tertanye-tanye, bakpe perasaan aku ka die boleh hilang. Sekelip mate.

Mung ade jawapan?

:) ada.. mudah..

Mende ape?

Bile aku tengop semua bende  hok jadi tu ade hikmah. Aku renung mule mende hok aku buat.
Mende hok jadi lam hidup aku. dan aku dapat jawapan.. Mung nok tahu?

Share ah terr...

Allah syg aku, Allah xmo aku setia pd org dok hargai aku. Allah bagi aku tahu kebenaran setelah stahun. Myb mase tu aku kekuatan aku baru cukup untuk tanggung kekecewaan nie.. Dan aku fikir baik-baik. Allah bg aku hok terbaik untuk aku. Sedangkan banyok mende hok aku lalai. Hubungan aku dengan Allah terabai..

Maksuh Mung?

Aku pikir, Aku renung mule. Aku cari jawapan pd soalan-soalan aku tu. Aku kadang-kadang lalai lam mengingati Allah. Leke ngen cinte lelaki. Aku wak bazir mase, duit untuk cinte lelaki. Aku sedor doh, sepatutnye fokus cinta pada Pencinta. Nok tahu something dok?

Kabor je, aku dengor.

Aku pernoh tnye, bakpe aku jupe lelaki hok saloh. Sekarang aku rase aku tahu doh bakpe. Aku dok cukup baik. Dan aku kene betlkan diri aku untuk jadi yang terbaik. Rase cinte tu memang anugerah daripada Allah. Tapi kyte manusia lebih menghargai rase cinta tu daripada si Pemberi. Kakok sepupu aku pernoh kabor , bile kyte kape susoh nok kawal kn.. rindulah sayanglah pahtu baloh sampai emo seminggu. Lepas tu mule doh nok pegang-pegang tangan. tangkap gambor rapat-rapat, lau dok rapat dok nme nye kape. Sebab tu, lebih baik mencegah daripada mengubati. 

So sekarang?

aku tengoh berjuang menjadi lebih baik.. doakan.. Selangkoh, due langkoh, Aku tengoh berlari nok dekat dengan Pencinta.

Lelaki? Cinta?

Hanya hok halal, Janji Allah itu pasti..

Mung yakin sekarang? Rase lebih baik?

Alhamdullillah, Semua jawapan-jawapan hok aku cari bawok aku pada Allah s.w.t.. Aku napom cahaye melambai-lambai dari jauh. Cahaye tu wak aku bangun. Dan ketengan tu milik aku. Sungguh,, hikmah tu kalu dicari gali masinnye takdok penghujungnye. Aku khilaf. Sebab aku tahu Allah sokmo ade. Cume manusia hok mencipta jarak..

Tu kate-kate hok aku rase something dgn situasi aku. Myb dulu aku nak dekat dengan Allah bile nak something atau sedih kecewe je. Tapi sekarang aku sedor doh dari mimpi. Paham tanggungjawab aku. Allah buktikan lagi sayang Dia dengan adenye perasaan ini. Syukur..!!

p/s : semoge bermanfaat..